إفتح حسابك مع شركة XM  برعاية عرب اف اكس
إفتح حسابك مع تيكيمل

استراتجية MA Candles channel trading

ali ezzat

المشرف العام

xm    xm

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

اقدم لكم استراتجية MA Candles channel trading بتعتمد الاستراتجية على 3 مؤشرات

1- موفينج افريج 56 و دا هيكون باللون الابيض و موفينج افريج 233 و دا هيكون باللون الاصفر السيمبل

2 - مؤشر ( 9 , 34 ) MA Candles channe

3 - مؤشر stochastic histogram

الفريم المستخدم : 1 /2 ساعة و ما فوقها

العملات المستخدمة : اليورو دولار / الباوند دولار / الاسترالى دولار / اليورو ين / الباوند ين / الدولار فرنك

الشراء : الشمعة خضراء و فوق الموفينج 56 و الموفينج 233 و مؤشر الاستوك الشمعوع خضراء

البيع : الشمعة حمراء و تحت الموفينج 56 و 233 و مؤشر الاستوك الشموع حمراء

الاستوب : فى البيع فوق الموفينج 56 ب 20 نقطة و فى الشراء تحت الموفينج 56 ب 20 نقطة

و الهدف 1: 1.2 يعنى لو الاستوب 40 نقطة يكون الهدف 48 نقطة و لو الاستوب 50 نقطة يكون الهدف 60 نقطة

لتحميل المؤشرات و التمبلتن من هنا

https://www.arabfx.net/uploaded/1169_11404627838.rar

و فى المرفقات

المرفقات

• Ma+candles+channel.rar
    8.6 KB · المشاهدات: 11

xm    xm

استراتيجيه رائعه أخي علي
تحت التجربه :)

شكرا اخى ريان انا لسه مترجمها و بصراحة منتظر منك ترجمة عدد اخرمن الاستراتجيات حتى نستطيع ان نجرب و نصل للافضل سويا

xm    xm

شكرا اخى ريان انا لسه مترجمها و بصراحة منتظر منك ترجمة عدد اخرمن الاستراتجيات حتى نستطيع ان نجرب و نصل للافضل سويا

من عيوني أخي علي نزل الجزء المتبقي وأنا أترجمه :)
وبصراحه باين عليها قويه خاصه مع تأكيد نقاط الباربوليك سار مع عملات الباوند حسب الي شايفه والله أعلم
على فريم النص ساعه لو كل كسر مؤكد بنقاط السار تقدر تحصل على +20 بالقليل (بصراحه عجبتني وأنتظر الجزء المتبقي)

شكر كبير لك يا أخي وصديقي الغالي علي

xm    xm

من عيوني أخي علي نزل الجزء المتبقي وأنا أترجمه :)
وبصراحه باين عليها قويه خاصه مع تأكيد نقاط الباربوليك سار مع عملات الباوند حسب الي شايفه والله أعلم
على فريم النص ساعه لو كل كسر مؤكد بنقاط السار تقدر تحصل على +20 بالقليل (بصراحه عجبتني وأنتظر الجزء المتبقي)

شكر كبير لك يا أخي وصديقي الغالي علي

بالنسبة للاستراتجية ديه هى كدا بحالها لو عندك اضافة ليها يا ريت توريهلنا بالشارت

عودة
أعلى