إفتح حسابك مع شركة XM  برعاية عرب اف اكس
إفتح حسابك مع تيكيمل

استراتيجية المتاجرة بإستخدام الزوايا السعرية

xm    xm

فريم 15 دقيقة . يا ترى هل ممكن اليورو يسير على الشكل دة فى الفترة القادمة ؟ مجرد توقع . والله اعلى واعلم

المرفقات

• EUR - 15M.jpg
    EUR - 15M.jpg
    298.6 KB · المشاهدات: 3

xm    xm

اتوقعه ارتفاعه خلال باقى اليوم و الاسبوع القادم يكمل ارتفاعه

xm    xm

من فضلك اخى ياسر اريد ان اعرف المقاومات التى بتعرض لها اليورو الان او الدعوم ايضا .

xm    xm

من فضلك اخى ياسر اريد ان اعرف المقاومات التى بتعرض لها اليورو الان او الدعوم ايضا .

النقاط القوية لليورو فى الأعلى أمامه 1.3120 ثم القمة الأخيرة 1.3137 . وبالأسفل 1.3068 ثم 1.3040 . ومطلوب إختراق 1.3040 لأسفل لإحداث تسارع فى الهبوط . على العموم أنا ما زلت فى البيع . وإذا استمر الوضع على ما هو عليه يبقى ممكن فى الأجازة نشوف إيه الوضع بصورة أوضح وأعصاب أهدأ إن شاء الله

xm    xm

النقاط القوية لليورو فى الأعلى أمامه 1.3120 ثم القمة الأخيرة 1.3137 . وبالأسفل 1.3068 ثم 1.3040 . ومطلوب إختراق 1.3040 لأسفل لإحداث تسارع فى الهبوط . على العموم أنا ما زلت فى البيع . وإذا استمر الوضع على ما هو عليه يبقى ممكن فى الأجازة نشوف إيه الوضع بصورة أوضح وأعصاب أهدأ إن شاء الله

شكرا جزيلا لك احى الكريم
انا سمعت عن خبر برنانكى ممكن ايه تاثيره على حركة الزوج .

xm    xm

شكرا جزيلا لك احى الكريم
انا سمعت عن خبر برنانكى ممكن ايه تاثيره على حركة الزوج .

أنا بصيت على الأخبار النهاردة لقيت ان برنانكى لسة هيتكلم دلوقت . نتابع ونشوف هيرغى يقول إيه لأن أى تصريح يقوله بحكم منصبه ممكن يتفهم على انه دعم لإرتفاع أو إنخفاض الدولار خاصة ان فى الفترة الأخيرة كان فيه تلميحات على قرب إنهاء برنامج التيسير الكمى اللى اخترعه عم برنانكى .

انت حسابك أخباره إيه ؟ أنا شايفك قلقان من عملية بيع واحدة وعكست معاك . يا ريت ما تكونش داخل بعقود كتيرة

xm    xm

أخى سمير . يا ترى اشتركت فى مسابقة شركة ليجند ولا لسة ؟ آخر يوم للإشتراك النهاردة

xm    xm

فى انتظار ما سيسفر عنة حديث برنانكى

أهلاً بيك أخى فادى صاحب التحليلات الرائعة. منور الموضوع وشرفتنى جداً بمرورك . إن شاء الله يعدى كلام برنانكى على خير .

xm    xm

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
ان شاء الله يكون اسبوع اخضر على الجميع .

xm    xm

بيع الكيبل من السعر الحالى 1.5389 بهدف 100 نقطة إن شاء الله . الهدف هو قرب الزاوية 180 على الشارت المرفق إن شاء الله

متابعة صفقة الكيبل . تم الخروووووج والإكتفاء بربح 70 نقطة والحمد لله . بداية أسبوع أخضر إن شاء الله . يا رب يكون فيه حد دخل معايا الصفقة دى

xm    xm

تسجيل متابعة معاك ان شاء الله

أهلاً بيك . تشرفنى متابعتك

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
ان شاء الله يكون اسبوع اخضر على الجميع .

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته . أسبوع أخضر وكله ارباح إن شاء الله أخى سمير

xm    xm

لأصحاب القلوب القوية . شراء دولار ين من السعر الحالى 97.72 بهدف أول 98.22 - هدف ثانى 98.72 إن شاء الله ( عند الوصول للهدف الأول يتم إغلاق نصف العقود ووضع استوب على الدخول لباقى العقود )

هدف الشراء النهائى هو قرب الزاوية 90 على فريم الساعة المرفق إن شاء الله . مع الوضع فى الإعتبار إمكانية التعزيز من 97.00 ( وإن شاء الله لن نحتاجه ) . وربنا يكرم

المرفقات

• usdjpy - 1H.jpg
    usdjpy - 1H.jpg
    215.5 KB · المشاهدات: 0

xm    xm

لأصحاب القلوب القوية . شراء دولار ين من السعر الحالى 97.72 بهدف أول 98.22 - هدف ثانى 98.72 إن شاء الله ( عند الوصول للهدف الأول يتم إغلاق نصف العقود ووضع استوب على الدخول لباقى العقود )

هدف الشراء النهائى هو قرب الزاوية 90 على فريم الساعة المرفق إن شاء الله . مع الوضع فى الإعتبار إمكانية التعزيز من 97.00 ( وإن شاء الله لن نحتاجه ) . وربنا يكرم

متابعة الدولار ين . تم ضرب الهدف الأول وإغلاق نصف العقود عند 98.22 بربح 50 نقطة والحمد لله . الآن يتم وضع استوب على الدخول لباقى العقود بهدف 98.72 إن شاء الله . وربنا يكرم

xm    xm

الباوند نيوزلندى للبيع من المنطقة الحالية 1.8065 - 1.8100 بهدف 1.7990 إن شاء الله . سبب البيع على شارت الساعة المرفق هو الوصول قرب الزاوية 270 بدون توقف ( حتى الآن لم يصلها وممكن يهبط من هنا أو ممكن يصل 1.8100 ويهبط ) . توكلت على الله ودخلت بيع من 1.8074 مع إحتمال التعزيز من 1.8100 وهدفى هو الزاوية 180 إن شاء الله . وربنا يكرم

المرفقات

• gbpnzd - 1H.jpg
    gbpnzd - 1H.jpg
    263 KB · المشاهدات: 0
عودة
أعلى