xm    xm

دخلت معاك يا علي
من 1264 بنفس الهدف و الاستوب
و الله يوفقنا معاك و تروح للهدف قول امين

شكرا يا استاذ علي علي التوضيح اعتز بها والله يرزقنا ويرزقك ويدلنا علي الطريق الصواب

امين يا رب العالمين

الذهب لازالت ارى اغلاقات 4 ساعات كلها جيدة اغلاق 4 ساعات الحالية فوق 1263 باذن الله تدفع الذهب الى الصعود

xm    xm

امر معلق شراء الذهب من 1266 الاهداف هتكون 1278 ثم 1286 الاستوب 1259

مع تمنياتنا بالتوفيق للجميع ان شاء الله

للاسف ضربت استوب -70 نقطة كاملة باذن الله هنتظر اغلاق 4 ساعات الحالية و بعدها نشوف يمكن الدخول مرة اخرى

xm    xm

مش مشكلة ياصديقي.،، قدر الله وماشاء فعل

انت ملك الذهب وإن شاء الله بتعوضها وزيادة

منتظرين توصيتك الجديدة

xm    xm

للاسف ضربت استوب -70 نقطة كاملة باذن الله هنتظر اغلاق 4 ساعات الحالية و بعدها نشوف يمكن الدخول مرة اخرى

السلام عليكم يا اخي علي توقعاتك ووجهت نظرك في الذهب ماهو وضعه الحالي هل فيه استمرار للنزول ام من هنا صعود له

xm    xm

توصيه بعد اذن صاحب الموضوع والسموحه شراء الذهب هدف اول 1278 وهذا ما اراه في الرسوم البيانيه علي المدي الاسبوعي

الذهب كون مقاومة عند 1259 استمرار التداول تحتها هيدفع للهبوط الصعود شرطه الصعود فوق 1260و استمرار

التداول فوقه هيدفعه للذهاب للهدف الى حددته هو 1278 ثم 1287 و الله اعلم

xm    xm

الذهب كون مقاومة عند 1259 استمرار التداول تحتها هيدفع للهبوط الصعود شرطه الصعود فوق 1260و استمرار

التداول فوقه هيدفعه للذهاب للهدف الى حددته هو 1278 ثم 1287 و الله اعلم

انا متفق معاك يا استاذ علي بكل تاكيد ولكن ما يمنع انه اعطانا في الرسم البياني في خلال الساعه والاربع ساعات اشاره دخول شراء ومتفق معاك زياده للتاكيد بكسر المقاومه 1260 واعتقد انه غدا سوف نشهد له ارتفاع قريب 1280 والله اعلم
ولو شاهد الشارت انه في حاله تصحيح وتمهيد للصعود وشكرا علي تجاوبك ومناقشتك معي

xm    xm

انا متفق معاك يا استاذ علي بكل تاكيد ولكن ما يمنع انه اعطانا في الرسم البياني في خلال الساعه والاربع ساعات اشاره دخول شراء ومتفق معاك زياده للتاكيد بكسر المقاومه 1260 واعتقد انه غدا سوف نشهد له ارتفاع قريب 1280 والله اعلم
ولو شاهد الشارت انه في حاله تصحيح وتمهيد للصعود وشكرا علي تجاوبك ومناقشتك معي

انا معاك اخى امير ان ظهر شمعتين عاكستين فعلا احدها
inverted hammer و هى شمعة عاكسة جاءت بعد هبوط قوى للذهب و الشمعة الاخرى دوجى و تدل على حيرة فى التعامل و دا كله و باذن الله تاكيد الصعود هيكون بكسر 61 فيبوناتشى و العودة للتداول فوقيها

xm    xm

انا معاك اخى امير ان ظهر شمعتين عاكستين فعلا احدها [/COLOR][/SIZE]inverted hammer و هى شمعة عاكسة جاءت بعد هبوط قوى للذهب و الشمعة الاخرى دوجى و تدل على حيرة فى التعامل و دا كله و باذن الله تاكيد الصعود هيكون بكسر 61 فيبوناتشى و العودة للتداول فوقيها
[/CENTER]

[/QUOTE]

صباح الخيرات يا استاذي علي انا اسمي عمار وليس امير بس حلوه منك ويعجبني تحليلك ومشاركتك في راي وربنا يوفقنا لما فيه خير لنا في ديننا ودنيانا ويرزق الجميع انشاء الله واسعدني تجاوبك معي كي نوصل لي افضل نتيجه وربما اكون نقصي شي واستفاد منك وكما قال الشاعر يد وحده مش بتصقف :XD
انا شايف انه الهنود والصينين كانو نيمين في العسل وصحيو اليوم بس سعر مغري جدا لهم

xm    xm

انا معاك اخى امير ان ظهر شمعتين عاكستين فعلا احدها [/color][/size]inverted hammer و هى شمعة عاكسة جاءت بعد هبوط قوى للذهب و الشمعة الاخرى دوجى و تدل على حيرة فى التعامل و دا كله و باذن الله تاكيد الصعود هيكون بكسر 61 فيبوناتشى و العودة للتداول فوقيها
[/center]

صباح الخيرات يا استاذي علي انا اسمي عمار وليس امير بس حلوه منك ويعجبني تحليلك ومشاركتك في راي وربنا يوفقنا لما فيه خير لنا في ديننا ودنيانا ويرزق الجميع انشاء الله واسعدني تجاوبك معي كي نوصل لي افضل نتيجه وربما اكون نقصي شي واستفاد منك وكما قال الشاعر يد وحده مش بتصقف :xd
انا شايف انه الهنود والصينين كانو نيمين في العسل وصحيو اليوم بس سعر مغري جدا لهم[/quote]

عاشت الاسامى عمار باشا و اكيد وجودنا مع بعض هنساعد و هو دا اصلا سبب وجود المنتديات انت فعلا لفت نظرى للشموع الانعاكسية و بالتوفيق دائما اخى عمار

xm    xm

صباح الخيرات يا استاذي علي انا اسمي عمار وليس امير بس حلوه منك ويعجبني تحليلك ومشاركتك في راي وربنا يوفقنا لما فيه خير لنا في ديننا ودنيانا ويرزق الجميع انشاء الله واسعدني تجاوبك معي كي نوصل لي افضل نتيجه وربما اكون نقصي شي واستفاد منك وكما قال الشاعر يد وحده مش بتصقف :xd
انا شايف انه الهنود والصينين كانو نيمين في العسل وصحيو اليوم بس سعر مغري جدا لهم

عاشت الاسامى عمار باشا و اكيد وجودنا مع بعض هنساعد و هو دا اصلا سبب وجود المنتديات انت فعلا لفت نظرى للشموع الانعاكسية و بالتوفيق دائما اخى عمار
[/quote]

جزاك الله خير واللي الاهداف انشاء الله باذن الله واسعدني تجاوبك معي

xm    xm

اخي عمار للعلم فقط

كلمة انشاء غلط - تكتب ان شاء الله

وحياك الله - جمعة مباركة عليك

xm    xm

[/quote]

السلام عليكم اخ علي ارجو التواصل معي في غايه الاهميه بخصوص الفوركس
ضع رقم جوالك في رساله في الايميل وانا سوف اقوم بالاتصال عليك ارجو الاهتمام لانه لا يوجد وقت الفرصه تاتي مره في العمر

التعديل الأخير بواسطة المشرف:

xm    xm

ضع رقم جوالك في رساله في الايميل وانا سوف اقوم بالاتصال عليك ارجو الاهتمام لانه لا يوجد وقت الفرصه تاتي مره في العمر[/quote]

اخى ممكن لو فى اى شىء تكتبه هنا

حتى نستفيد جمبعا او لو شىء خاص افتح موضوع فى قسم الدعم الفنى و سيتم المتابعة

xm    xm

ضع رقم جوالك في رساله في الايميل وانا سوف اقوم بالاتصال عليك ارجو الاهتمام لانه لا يوجد وقت الفرصه تاتي مره في العمر

اخى ممكن لو فى اى شىء تكتبه هنا

حتى نستفيد جمبعا او لو شىء خاص افتح موضوع فى قسم الدعم الفنى و سيتم المتابعة
[/quote]

يا اخ علي افهمني الموضوع حساس جدا للغايه ارجو ارسال رقم جوالك الي ايميلي وسوف اقوم بالاتصال عليك مباشره انا اريد المصلحه تعم

xm    xm

وفي أسواق المعادن النفيسة، انخفض الذهب للجلسة الخامسة على التوالي اليوم في أطول سلسلة خسائر منذ نوفمبر وسجل أدنى مستوى جديد في أربعة أشهر متأثرا بارتفاع أسواق الأسهم العالمية وضعف الطلب الفعلي في اسيا. ونزل الذهب في السوق الفورية ستة دولارات إلى 1,244,6 دولار للاوقية بعدما بلغ أدنى سعر في الجلسة 1,240,6 دولار للاوقية. وهو ايضا أدنى مستوى منذ أوائل فبراير. والانخفاض المستمر منذ خمسة أيام هو أطول فترة خسائر للمعدن منذ أكتوبر-نوفمبر عندما تراجع لسبعة جلسات متتالية. وينظر عادة للذهب كأداة تحوط استثماري من الأصول المنطوية على مخاطر كالأسهم. وإنتعشت الأسهم الأسيوية والسلع يوم الاثنين بفضل بيانات صناعية مشجعة من الصين وإغلاق قياسي جديدة لأسهم وول ستريت. وأظهرت ايضا بيانات أخرى إن صناديق التحرك ومدراء المال قلصوا رهاناتهم على صعود العقود الاجلة والخيارية للذهب في الأسبوع الأخير إلى أدنى مستوى في نحو اربعة أشهر في مؤشر جديد على انحسار رغبة المستثمر في المعدن وسط ارتفاع للأسهم. وكانت الأسواق الفعلية المهمة في هونج كونج والصين مغلقة اليوم الاثنين بمناسبة عطلة عامة.

xm    xm

بارك الله فيك أخ علي على التحليلات الممتازة للذهب ، وان شاءالله نكون من المتابعين (بس مستقبلا ، مش دلوأتي)